Перший рік роботи правління Суспільного

15 травня 2017 року виповнився рік як Наглядова рада Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ) шляхом таємного голосування обрала шістьох членів правління Суспільного, запропонованих головою правління Зурабом Аласанією.



До складу правління було обрано шістьох осіб, які поділені на “реформаторське” і “креативне” крила: Юрій Макаров (просвітницький напрям), Олександра Кольцова (розважальний напрям), Роман Вінтонів (суспільно-політичний напрям), Інна Гребенюк (юридичний напрям), Родіон Никоненко (економічно-фінансовий напрям), Микола Чернотицький (оптимізація центральної та регіональної структури). 



Членів правління, як і голову правління, обрано строком на чотири роки.

БУЛО:

  • 28 розрізнених державних мовників національного та локального рівня, окремих юридичних осіб, з роздутими штатами.
  • Державна власність та контрольована державою програмна політика (орієнтація на виконання державного замовлення).

СТАЛО:

  • Публічне акціонерне товариство та незалежна програмна політика
  • Один український суспільний мовник з різними національними та регіональними платформами


ПРОЗОРІСТЬ

1. Розмежування творчої та адміністративної частини:

  • Баланс управління
  • Колегіальність прийняття рішень
  • Уніфікація структур та прийняття рішень
  • Підвищення якості контенту
  • Підвищення рівня довіри

2. Відкриті конкурси на посади керівників філій (менеджерів та продюсерів). Вибрано:

  • 19 менеджерів, 22 продюсера,
  • 22 жінки та 19 чоловіків,
  • середній вік: менеджери – 36 років, продюсери – 34 роки.

3. Всі рішення відкриті для суспільства та публікуються на офіційному сайті suspilne.media.

4. Всі закупівлі та здача в оренду – через систему ProZorro.

  • На травень 2018 року підписано зі сторонніми організаціями 56 договорів оренди загальною площею 5 651,2 м2, на загальну суму 743 869,25 грн/міс.
  • Із них 1 933,5 м2 (19 договорів оренди) здаються в регіонах філіями на загальну суму 111 757,6 грн/міс.

  • З-поміж інших оренд реалізуються 2 соціальні проекти: Urban Space (оренда 1 поверху по вул. Гринченко 9, площею 471 м2) та Благодійний проект “Ветеран Хаб” (вул. Мельникова, 42, площа оренди – 786 м2).

ВІДКРИТІСТЬ

1. Створено новий офіційний сайт НСТУ suspilne.media

2. Відкрито вхід у телецентр “Олівець”, де постійно відбуваються події як для співробітників так і для відвідувачів:

  • Фестивальні кінопокази
  • Внутрішньо-корпоративні заходи для співробітників
  • Екскурсії в Музей телебачення та на виробничі потужності
  • Тематичні лекції
  • Читальня з BookCrossing
  • Виставки
  • Фан-зони великих подій (Олімпіади, Паралімпіади, Євробачення)

3. Аудит Ernst&Young
4. Відкрита можливість стажування на Суспільному (в першу хвилю було подано більше 200 заявок, відібрано 43 студенти)

ЕФЕКТИВНІСТЬ

1. Автоматизація

  • Впроваджено електронний документообіг
  • Запущена система контролю управління доступом
  • Розробляється єдина система автоматизації обліку

2. Структуризація та стандартизація штату

Динаміка загальної штатної чисельності працівників ПАТ “НСТУ”:

  • жовтень 2017 р. – 7318 штатних одиниць;
  • грудень 2017 р. – 6575 штатних одиниць;
  • квітень 2018 р. – 4510 штатних одиниць.

Станом на квітень 2018 року з 4510 штатних працівників ПАТ “НСТУ”:

  • 2613 (57,9 %) творчих працівників;
  • 1212 (26,9 %) працівників технічного забезпечення;
  • 685 (15,2 %) працівників адміністративного забезпечення.

У центральній дирекції працює 2361 (52,3 %) співробітник, у регіональних філіях – 2149 (47,7 %).

Новини Суспільного мовника готують 1918 (42,5 %) працівників, з них:

  • 878 (45,8 %, або 19,5 % загальної чисельності) журналістів і редакторів;
  • 1040 (54,2 %, або 23,1 % загальної чисельності) працівників технічного забезпечення.

Уніфіковано штатні структури в регіонах

Філії були абсолютно різні за чисельністю, штатною структурою, способами виробництва та залучення контенту. Приміром, окремі філії з чисельністю понад 200 штатних працівників виробляли в рази менше власного продукту, ніж філії з чисельністю близько 100 штатних працівників. Контент, що виробляється філіями та демонструється в ефірі регіональних каналів, також різнився за якістю продукту. При цьому, у системі суспільного мовника кожна з філій має одні й ті самі цілі та завдання, а до контенту запроваджені єдині стандарти якості.

При впроваджені нової структури філій було усунуто дублювання адміністративних функцій у кожному регіоні та спрощено штатну структуру. Внаслідок реформи в усіх регіональних філіях були уніфіковані штатні розписи та система прийняття рішень, а також суттєво скорочено кількість “начальницьких” ланок.

Загальна кількість працівників у 24 регіональних філіях складає 1698 працівників, з них:

 – ТО “Бюро новин” – 609 працівників;
 – ТО телерадіопрограм – 699 працівників, з них:

  • творча група “Ранок” – 272 працівники;
  • творча група “Тема дня” – 79 працівників;
  • творча група програм радіо – 230 працівників;
  • група програмування – 70 працівників.

– Відділ технічного забезпечення – 390 працівників.

* В кореспондентських пунктах працює 61 працівник.
* У редакціях телерадіопрограм мовами національних меншин (Закарпатська, Одеська, Чернівецька філії) – 44 працівники.

Впроваджено нову штатну сітку

  • Уніфіковано посади (скорочено номенклатуру з 250 до 140)
  • Збільшено оклади мінімум вдвічі
  • Спрощено систему нарахування
  • Назви посад приведено у відповідність до ринкових

З 25.04.2018 середній посадовий оклад працівників, які не входять до керівного складу ПАТ “НСТУ”, відповідно до штатного розпису складає:
 – на 01.01.2018 – 4517,28 грн, у т.ч.:

  • центральна дирекція – 4678,51 грн;
  • регіональні філії – 4446,03 грн;

 – з 23.04.2018 – 8296,77 грн, у т.ч.:

  • центральна дирекція – 8482,47 грн;
  • регіональні філії – 8098,74 грн.

Середня фактично нарахована заробітна плата (з врахуванням премій, надбавок і виплат) за рахунок фінансової підтримки (з Державного бюджету) у лютому 2018 року в ПАТ “НСТУ” склала 7708 грн, у т.ч.:

3. Уніфікація програмної сітки в регіонах

Штатні журналісти на обласних каналах вироблятимуть 3 години 5 хвилин уніфікованого контенту (мінімальна кількість власного контенту): місцеві теле- і радіоновини протягом дня, ранкове розважальне телешоу, вечірню аналітичну телепрограму, радіопрограми. В Чернівцях, Ужгороді та Одесі зберігаються штатні редакції мовами національних меншин. Решта контенту буде замовлятись на відкритих конкурсах (пітчингах) у внутрішніх та сторонніх продакшнів чи творчих груп. За підсумками конкурсу будуть укладатися строкові контракти з виробниками програм.

4. Оптимізація приміщень

За рахунок скорочення персоналу та оптимізації використання приміщень  по регіонах вдалося додатково вивільнити  + 9 398,7 м2, а саме:

  • Житомир (+1 124,5 м2);
  • Закарпаття (+877,5 м2);
  • Запоріжжя (+945,1 м2);
  • Кривий Ріг (+125 м2);
  • Миколаїв (+1 654,7 м2);
  • Одеса (+1 979 м2);
  • Рівне (+144,9 м2);
  • Суми (+224 м2);
  • Тернопіль (+1 375 м2);
  • Херсон (+949 м2).

Більшість з них потребують ремонту, у т.ч. капітального, і можуть здаватися в оренду. 

Також, в регіонах, де ПАТ “НСТУ” вимушене орендувати адміністративні приміщення вдалося зменшити площу оренди на 858,5 м2. 

Луцьк (-293 м2);
Кропивницький (- 145,2 м2);
Черкаси (-174 м2);
Чернівці (-362,2 м2);
Краматорськ (-147,8 м2).

Найближчим часом планується відмовитись від оренди ще на 6 424,5 м2, а саме:

Харків (-777 м2);
Хмельницький (-2 453 м2);
Полтава (-2 963 м2);
Чернігів (-231 м2).

Це призведе до подальшої суттєвої економії як на оренді, так і на комунальних платежах.

5. Дохід від наявних виробничих можливостей.

Підготовлено каталог надання в оренду обладнання та послуг з телевиробництва центральної дирекції ПАТ “НСТУ”. Протягом року заплановано розробка та впровадження такого ж каталогу у всіх філіях ПАТ “НСТУ” (наразі завершується технічний аудит технологічного ресурсу філій).

ІННОВАЦІЇ

  1. Телеканали UA: ПЕРШИЙ, UA: КУЛЬТУРА та UA: КРИМ Перейшли з формату 4*3 на формат 16*9. Регіони також поступово переходять на 16*9.
  2. Система контролю управління доступом запущена в приміщеннях центральної дирекції та згодом буде впроваджена в усіх адміністративних будівлях НСТУ.
  3. Запроваджено новий формат роботи ПТС: тепер вони будуть працювати на кілька областей кожна. Це допоможе більш ефективно використовувати ПТС, мінімізувати час простою їх та підвищити кількість прямоефірного контенту, який буде споживатись усіма філіями, а не однією окремою, як було раніше.
  4. Конвергентність (новини, крос-платформенний підхід)

ЗМІНИ В КОНТЕНТІ

  1. Відмова від “токсичних” програм та “джинси”
  2. Створення Редакційної ради
  3. Конкурси (pitchings) для виробництва контенту
  4. Багатоплатформенний підхід
  5. Уніфікація сітки мовлення для регіональних філій
  6. Конвергентні новини
  7. Вперше за останніх 20 років вітчизняне кіно з’явилося в сітці національного телеканалу на регулярних засадах у постійному щотижневому слоті.
  8. Відмова від політичної реклами поза межами виборчого періоду.
  9. Трансляція та запис концертів з усього світу
  10. Зміни контенту на радіо:

Перший канал “Українське радіо”: повністю оновлено програмну сітку, що дало змогу зробити головним акцентом каналу інформаційне та суспільно-політичне мовлення. Запущена програма “Ранкове шоу”. Започатковані радіо-мости регіонів онлайн зі студією в Києві.

Забезпечено синергію теле- і радіоплатформи у виробництві конвергентного суспільно-політичного та просвітницького контенту, передусім випуски програми “Радіодень”, що виходить у радіо- та телеефірі, а також адаптацію телепередач “Тема дня”, “Складна розмова”, “Війна і мир”, “Лайфхак українською”, яку здійснює радіопродакшн для ефіру Українського радіо.

Програмна політика Радіо “Промінь” будується на базі передач для молодіжної аудиторії та розважального жанру. Мовлення побудовано за кращими стандартами FM-радіостанцій з ранковим шоу, джазовими програмами, якісними лінійками музичних та спортивних програм.

Радіо “Культура” зосереджене на виробництві культурно-просвітницьких передач. Запущена щоденна ранкова програма “Культура Live”.

Впроваджується новий формат виїзної роботи: здійснюється не тільки прямоефірна трансляція чи запис концертів, але й створюється окремий контент у виїзній студії.

   11. 45 нових та оновлених проектів і 25+ спецпроектів:

СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИЙ НАПРЯМ

Складна розмова – класичний хард-ток, в якому ведуча вимагає від гостей студії відповідей на складні запитання про реформи, дотримання політичних обіцянок, статки тощо;



До справи – ток-шоу, в якому дійовими особами є посадовці, які зобов’язані здійснювати зміни, та експерти, компетентні в оцінці цих змін;


#@)₴?$0 з Майклом Щуром – Daily Show, щоденний сатиричний огляд новин;

ЧереЩур – Late Night Show, вечірнє розважальне шоу;

Тема дня – щоденна гостьова студія, яка інформує, пояснює причинно-наслідкові з’язки і допомагає сформувати власну позицію щодо подій суспільно-політичного життя країни;


Світло – дискусійний майданчик, де обговорюються проблеми зіткнення ліберальних і консервативних цінностей в українському суспільстві;

Війна і мир – студійна розмова і репортажі на тематику АТО;

Шахтарі (Miners go to Hollywood) – соціальне реаліті-шоу про адаптацію шахтарів із закритих шахт зі зйомками в Польщі;

Пліч-о-пліч – програма про успішні кейси реформ на місцевому рівні

РадіоДень – ток-шоу в студії “Українського радіо”, яке наживо транслюється на теле-, радіо- і цифрових платформах;

Пообіді шоу – соціально-публіцистично-розважальне ток-шоу, метою якого є додавати сенсу життя людям поважного віку;

Перша шпальта (аутсорс) – ділова та економічна телевізійна програма, в якій проводять огляд основних економічних новин та інтерв’ю з топовими спікерами на актуальні теми;

Перший на селі (аутсорс) – програма розповідає про успішні приклади українських фермерів, дає поради про те, як правильно вести бізнес, де і як отримати кредит або грант, як правильно інвестувати кошти;

Схеми (аутсорс, спільний проект Радіо Свобода та UΛ: ПЕРШИЙ) – щотижнева телевізійна програма розслідувань та аналітики про велику політичну корупцію;

Наші гроші (аутсорс) – програма антикорупційних розслідувань, автори якої розбирають конкретні епізоди крадіжок бюджетних коштів.

РОЗВАЖАЛЬНИЙ НАПРЯМ

Пісенний конкурс Євробачення-2018 – національний відбір, відрядження української делегації до Лісабону (Португалія), трансляція півфіналів і фіналу, пре- та пост-шоу – інтерв’ю з глядачами та зірками після кожного етапу пісенного конкурсу;

Сильна доля – проект представляє мотивуючі автопортрети-концерти популярних артистів;

Фольк-music – фольк та тревел шоу, мета якого – популяризація української пісні, родинних цінностей, єднання країни;

Промінь Живий – концерт-подія: неординарні експерименти, ексклюзивні прем’єри нових пісень, презентація нової концертної програми, творчих союзів та неординарних експериментів, а також цікаві історії артистів.


Фільми-концерти – 21 фільм-концерт 2017 року та 16 фільмів-концертів 2018 року

СПОРТИВНИЙ НАПРЯМ

Роздягалка – спортивно-розважальне шоу: у стилізованій “роздягальні українського спорту” обговорюються найцікавіші теми спортивного та навколоспортивного життя;

Разом – портретне ток-шоу, телебесіда від першої особи: мотивуючі історії людей, які через подолання особистої трагедії прийшли до перемог у різних сферах життя;

Новини. Спорт – інформаційно-оглядова програма з оперативною інформацією про новини у світі спорту, огляд перебігу та результатів спортивних змагань в Україні та світі, популяризація, аналіз досягнень та здобутків українських спортсменів;

ХХІІІ Зимові Олімпійські ігри – близько 200-х годин трансляцій (переважно прямоефірних) протягом 2-х тижнів Олімпіади, прямі включення з Пхьончхану кореспондентів UΛ: ПЕРШИЙ з інтерв’ю українських спортсменів і тренерів, висвітлення участі української збірної в Олімпіаді;

Студія Зимових Олімпійських ігор – телевізійний прямоефірний студійний спецпроект, присвячений обговоренню та аналізу кожного змагального дня та виступу збірної України на Зимовій Олімпіаді-2018;

ХІІ Зимові Паралімпійські ігри – близько 120-ти годин трансляцій (переважно прямоефірних) міжнародних змагань для людей з інвалідністю із зимових видів спорту;

Паралімпійська студія – телевізійний прямоефірний студійний спецпроект, присвячений обговоренню та аналізу кожного змагального дня та виступу збірної України на Зимових Паралімпійських іграх;

Проводи Паралімпійської збірної команди України – церемонія урочистих проводів національної паралімпійської збірної команди України на ХІІ зимові Паралімпійські ігри;

Кубок світу з біатлону – близько 80-х годин трансляцій (переважно прямоефірних) етапів Кубка світу з біатлону – серії найпрестижніших міжнародних змагань в чоловічому і жіночому біатлоні – за участю української збірної;

Чемпіонат світу з хокею серед юніорів – 2018 (група B) – прямі трансляції хокейних матчів за участю національної молодіжної збірної України з київського Палацу спорту;

Спортивна гімнастика на UA: ПЕРШИЙ – XVI міжнародний турнір зі спортивної гімнастики Ukraine International Cup 2018;

Гандбол. Жіночі збірні – вiдбiр до Чемпіонату Європи 2018, Україна – Швейцарія;

Мотокрос (для регіональних телеканалів ПАТ “НСТУ” – Чемпіонат світу з мотокросу серед екіпажів та чемпіонат Європи з мотокросу на квадроциклах (4-6.05.2018, м. Чернівці);

Перша футбольна ліга України – окремі трансляції рейтингових футбольних матчів Першої ліги.

ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ

Лайфхак українською – підручник-скетчком: ведучий у розважальній формі розповідає правила української мови, актори ілюструють ці правила скетчами;

Букоголіки – літературний критик спілкується із письменниками, видавцями, літературознавцями, журналістами, бібліофілами, розповідає про літературні тренди, невиправдані бестселери та терапевтичні властивості хороших книжок;

Хто в домі хазяїн? – передача про домашніх тварин;

ТАКАШОТАМ СУСПІЛЬНЕ – проект про внутрішнє життя Суспільного мовлення;

Енеїда – кулінарно-просвітницьке ток-шоу;

Розсекречена історія – діалоги про невідомі сторінки історії України;

ДИТЯЧИЙ ТА МОЛОДІЖНИЙ НАПРЯМ

Покоління Z – пізнавально-розважальний тележурнал для дітей та підлітків;

Додолики – дитяче лялькове шоу;

Дитячий пісенний конкурс Євробачення-2017 – національний відбір, відрядження української делегації до Тбілісі (Грузія), трансляція фіналу конкурсу;

КУЛЬТУРНИЙ НАПРЯМ

Як дивитися кіно – авторська програма про прем’єри світового кінематографу, видатних режисерів, жанрові особливості, найважливіші кіноподії;

Культурна афіша здорової людини – розповідь про найцікавіші культурні подій в Україні, зокрема в регіонах;

Книга UA – передача, яка популяризує українську та зарубіжну літературу.

ЦИФРОВІ ПЛАТФОРМИ

Трансляції у мережі інтернет та соціальних мережах в HD-якості з можливістю одночасного перегляду кількох каналів, актуальні новини, історії та відеоролики:

  • :СПОРТ – висвітлення актуальних події українського і світового спорту;
  • :БІАТЛОН – інформування про змагання з біатлону, насамперед виступи українських спортсменів;
  • :ЄВРОБАЧЕННЯ – поширення інформації про пісенний конкурс з метою привернення уваги до участі в конкурсі України;
  • :КАЗКИ – аудіоказки українською мовою у виконанні відомих українців;
  • :МУЗИКА – аудіозаписи класичних творів відомих композиторів з фонду суспільного мовника

Країна на смак – кулінарне реаліті-шоу з мультикультурним змістом.

suspilne.media

Коментувати

Будьласка, залиште Ваш коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут